مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 14:302021-04-30سياسي

روز «خلیج فارس» چگونه نامگذاری شد؟


نظر کارشناسی وزارت ارشاد یعنی روز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و دستیابی دوباره ایران به حاکمیت و مالکیت خلیج فارس در زمان شاه عباس یکم صفوی به عنوان روز خلیج فارس در جلسه مورخ 21/4/84 به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، در یادداشتی نوشت: در همان سال هایی که نمایشگاه بین المللی کتاب را برگزار می کردیم، یک اصل اساسی همواره اعلام می شد، کتاب های خارجی که از عنوان جعلی برای خلیج فارس استفاده کنند، حق حضور در نمایشگاه را ندارند.

این رویکرد مخالفانی هم داشت که اعلام می کردند در بعضی کتاب ها از این نام جعلی استفاده می کنند و چاره ای جز پذیرش این نیست، اما به نظر می رسید که قبول این موضوع، نوعی نگاه ترویجی را به همراه داشته باشد و با توجه به استقبال گسترده ای که از بخش خارجی در آن روزگار می شد، ناشران و حتی نویسندگان خارجی نیز ترجیح می دادند خودشان را با سیاست های نمایشگاه همراه کنند.

اما این تنها یک وجه مسئله بود، ازسوی دیگر سیاست های تشویقی برای به کارگیری نام خلیج فارس همواره مورد توجه قرار داشت؛ به طوری که حتی این موضوع موجب شد که نماینده یکی از ناشران معتبر اروپایی غرفه ای را به آثار مربوط به خلیج فارس در همان محل نمایشگاه اختصاص دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز «خلیج فارس» چگونه نامگذاری شد؟

روز «خلیج فارس» چگونه نامگذاری شد؟