مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-04-30سياسي

«خلیج فارس» از کجا می آید؟


احمد اقتداری در مقاله «خلیج فارس و نام آن» و محمدحسن گنجی در کتاب «وصف خلیج فارس در نقشه های تاریخی» پاسخ هایی علمی به کسانی که به دنبال تحریف نام خلیج فارس هستند، - احمد اقتداری در مقاله خلیج فارس و نام آن و محمدحسن گنجی در کتاب وصف خلیج فارس در نقشه های تاریخی پاسخ هایی علمی به کسانی که به دنبال تحریف نام خلیج فارس هستند، داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همزمان با روز ملی خلیج فارس (10 اردیبهشت ماه) صفحه چشم و چراغ وابسته به فرهنگستان زبان و ادب فارسی مطالبی را درباره خلیج فارس و در پاسخ به تحریف نام آن منتشر کرده است.

احمد اقتداری در مقاله خلیج فارس و نام آن که در نشریه اطلاعات سیاسی - اقتصادی (سال 1389، شماره 271 _272 صفحه، 64- 65) منتشر شده نوشته است: چند نمونه از منابع مشهور و معتبری که نام خلیج فارس در آن ها آمده است: کهن ترین نامی که از خلیج فارس به جای مانده نامی است که آسوریان، پیش از ورود نژاد آریا به فلات ایران، بر این دریا گذاشته اند.

در کتیبه های کهن آسوری از این دریا به نام نار مرتو به معنی رود تلخ یاد شده است.

در کتیبه ای که از داریوش بزرگ در تنگه سوئز یافته اند، در بیان صدور دستور داریوش برای حفر ترعه سوئز، دریایی که از پارس آید ذکر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خلیج فارس» از کجا می آید؟

«خلیج فارس» از کجا می آید؟