مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-04-30پزشكي

ویتامین دی عوامل عفونی را در بدن تضعیف می کند


از منابع غذایی بسیار خوب بتاکاروتن می توان به سیب زمینی شیرین، هویج، بروکلی، انبه، زردآلو و گرمک از منابع اصلی بتاکاروتن ها اشاره کرد که در بدن به ویتامین ای بدل می شوند.

- کارشناس ارشد تغذیه با تاکید بر اهمیت رژیم غذایی صحیح در پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: ویتامین دی به عنوان یکی از ویتامین های محلول در چربی، سبب تولید پروتیینی در بدن خواهد شد که عوامل عفونی نظیر باکتری ها و ویروس ها را تضعیف می کند.

دیبا طباطبایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق رعایت یک رژیم غذایی صحیح، ورزش، کنترل استرس و خواب کافی نقشی اساسی در پیشگیری، کنترل و همچنین مقابله با کرونا ایفا می کند.

وی ادامه داد: این بیماری به عنوان یک بیماری عفونی از خانواده کرونا ویروس که عمدتا سبب بروز مشکلات تنفسی می شود، با علائم بالینی خستگی، تب، سرفه، تنگی نفس و گلودرد همراه بوده و اشخاص مسن، بیماران قلبی، دیابتی، مبتلا به مشکلات تنفسی و سرطان را بیش از دیگران درگیر خواهد کرد.

طباطبایی اضافه کرد: براین اساس، رعایت یک رژیم غذایی صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن در پیشگیری از بیماری و کمک به درمان این جمعیت نیز (در صورت ابتلا به کرونا) نقش مهمی ایفا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویتامین دی عوامل عفونی را در بدن تضعیف می کند

ویتامین دی عوامل عفونی را در بدن تضعیف می کند