مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 08:052021-04-29سياسي

پیش نویس منشور اخلاق اسلامی انتخابات تدوین شد


مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور گفت: پیش نویس منشور اخلاق اسلامی انتخابات در قم تدوین شد که 17 اصل از اصول اخلاق انتخاباتی در این منشور مورد توجه قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر حجت الاسلام محمدحسن زمانی در نشست بصیرتی سیاسی با موضوع منشور انتخابات جمهوری اسلامی از دیدگاه قرآن که پیش از ظهر پنجشنبه به صورت مجازی اظهار کرد: انتخابات یک جلوه از مردم سالاری نظام حکومت و جمهوری اسلامی است.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور اذعان کرد: 57 کشور اسلامی در کره زمین وجود دارند که قانون هیچ کدام یک از این کشورها هیچ کدام برگرفته از قرآن و احادیث نیست و در دنیای اسلام، جمهوری اسلامی تنها کشوری است که قرآن و احادیث را سرلوحه خود قرار دهد.

وی با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات عنوان کرد: انتخابات با واژه شورا ریشه در آیات قرآن کریم مطرح شده و حضور مردم برای شرکت در انتخابات یک امر واجب شرعی است چنانچه که قرآن کریم دراین باره می فرمایند پیامبر بر تو لازم است با مردم مشورت کنی و نظر آن ها را بگیری پس لازم است و مردم هم باید نظر دهند پس اگر این مسئله بر پیامبر طبق این آیه واجب شده تا نظر را جویا شوند بر مردم هم واجب است نظر بدهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نویس منشور اخلاق اسلامی انتخابات تدوین شد

پیش نویس منشور اخلاق اسلامی انتخابات تدوین شد