مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 06:502021-04-29اجتماعي

«قل شریف»؛ نشانه ای از قدرت و معماری تاتارها


همواره مساجد بسیاری که معماری و رنگ های متنوعی دارند در سرتاسر جهان علاوه بر نقش مذهبی که ایفا می کنند به شکل خیره کننده ای به عنوان جاذبه گردشگری باعث جذب گردشگران نیز می شوند.

- ایسنا/خراسان رضوی همواره مساجد بسیاری که معماری و رنگ های متنوعی دارند در سرتاسر جهان علاوه بر نقش مذهبی که ایفا می کنند به شکل خیره کننده ای به عنوان جاذبه گردشگری باعث جذب گردشگران نیز می شوند.

همانطور که اشاره شد تنوع در شیوه معماری و رنگ های متفاوت مساجد، زیبایی شگفت انگیزی به این بناهای مذهبی می بخشند که آرامش خاصی را برای عبادت کنندگان فراهم می کنند.

مسجد قل شریف یکی از سمبل های مردم تارتار و از بناهای تاریخی معروف بوده که تاریخ پرفراز و نشیبی را طی کرده است؛ این مسجد در شهر کازان روسیه که شهری قدیمی است قرار دارد.

شهر کازان روسیه از این جهت ارزشمند است که نمادهای مذهبی ادیان مختلف به خصوص دین اسلام و مسیحیت در آن بسیار به چشم می خورد و با گشتی در این شهر می توان فضای معنوی که بر شهر حاکم است را کاملا درک کرد.

مسجد قول شریف به واسطه تاریخی که پشت سر و معماری ویژه ای که دارد به یکی از جاذبه های دیدنی روسیه تبدیل شده که تا قبل از شیوع کرونا و در زمان جریان سفرها هر ساله تعداد زیادی از گردشگران بدون استثناء برای بازدید از این مسجد شگفت انگیز به ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قل شریف»؛ نشانه ای از قدرت و معماری تاتارها

«قل شریف»؛ نشانه ای از قدرت و معماری تاتارها