مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 04:152021-04-29فرهنگي

شنیدن «ردیف میرزا عبدالله» به روایت نورعلی برومند


آلبوم «ردیف میرزا عبدالله» به روایت نور علی برومند با نی نوازی سیامک جهانگیری در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی شنوندگان قرار گرفت.

- آلبوم ردیف میرزا عبدالله به روایت نور علی برومند با نی نوازی سیامک جهانگیری در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی شنوندگان قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ردیف میرزا عبدالله به روایت نورعلی برومند عنوان یکی از تازه ترین آثار منتشر شده در بازار موسیقی است که با نی نوازی سیامک جهانگیری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

درباره این اثر به قلم سیامک جهانگیری می خوانیم: ویژگی های صوتی و ساختاریِ ساز نی باعث شده است که این ساز نزدیک ترین صدا به حلق و آوای انسانی باشد و در نتیجه برای اجرای موسیقی آوازی به طور عام، و در اینجا اجرای ردیف آوازی به طور خاص، سازی متجانس و هم خانواده صدای انسان به شمار بیاید.

به عبارت دیگر، این ساز، به دلیل خصلت های صوت شناختی و ساختاری خود، بهتر از سازهای دیگر می تواند آرایه های آوازی را تقلید کند و بنوازد.

در عین حال، به دلیل تعددِ آثار اجرایی و ضبط شده برای تار و سه تار، این دو ساز بیش از سازهای دیگر به عنوان سازهای مبنا در اجرای موسیقی ردیف دستگاهی شناخته شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنیدن «ردیف میرزا عبدالله» به روایت نورعلی برومند

شنیدن «ردیف میرزا عبدالله» به روایت نورعلی برومند