مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-04-28سياسي

«کودتای 53 » و یک گفت وگوی سیاسی با ناصر فکوهی


با تاکید براینکه «کودتای 28 مرداد ما را ده ها سال به عقب کشید» می گوید: ما در کشوری زندگی می کنیم که ثروت اصلی اش را مدیون مصدق و یارانش است، - ناصر فکوهی - انسان شناس - با تاکید براینکه کودتای 28 مرداد ما را ده ها سال به عقب کشید می گوید: ما در کشوری زندگی می کنیم که ثروت اصلی اش را مدیون مصدق و یارانش است، اما کینه توزی علیه مصدق به حدی بوده که تنها حاضر شده اند نام وی را بر یک خیابان درجه سه تهران بگذارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ناصر فکوهی انسان شناس، نویسنده، مترجم و استاد گروه انسان شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با تقی امیرانی - کارگردان مستند کودتای 53 که در گروه هنروتجربه و سایت هاشور در حال اکران است - روی شبکه اینستاگرام موسسه انسان شناسی و فرهنگ در مورد کودتای 28 مرداد سال 53 و مسائل مرتبط با آن به گفت وگو پرداخت.

مستند کودتای 53 ساخته تقی امیرانی است که اولین نمایش آن در ایران در جشنواره سینما حقیقت سال گذشته بود و با استقبال زیادی روبرو شد.

این مستند طی 10 سال تلاش و گرداوری اسناد و مدارک مختلفی ساخته شده و در آن اطلاعاتی درباره کودتای 28 مرداد سال 1332 روایت می شود که تازگی دارند و یکسری اتفاق های پشت پرده در این واقعه را آشکار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کودتای 53 » و یک گفت وگوی سیاسی با ناصر فکوهی

«کودتای 53 » و یک گفت وگوی سیاسی با ناصر فکوهی