مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 15:302021-04-28سياسي

چرا حق قانونی طلاق به یک بحران اجتماعی تبدیل می شود؟


دانشمندان در حوزه‎ های مختلف جامعه‎ شناسی، روان‎شناسی و نیز حقوق‎دانان به مطالعه موضوع پرداخته ‎اند و نتایج حاصل نیز گویای این واقعیت است که به جز معدود مواردی که استمرار زندگی مشترک، - در طول دهه‎ های گذشته، اندیشمندان، متفکران و مسئولان حوزه مسائل اجتماعی مکرراٌ از وقوع بحران طلاق در کشور ابراز نگرانی کرده اند.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می‎ شود، این که چرا عمل حقوقی طلاق که در واقع یک حق قانونی است و در نظام حقوقی ایران نیز به رسمیت شناخته شده است، می‎ تواند به عنوان یک بحران اجتماعی شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، هیچ‎ گاه عمل طلاق به خودی خود یا به صرف اینکه سبب انحلال عقد نکاح می‎شود، یک بحران نیست، بلکه این آثار و تبعات طلاق است که در جامعه منشأ ثمرات مخرب و بروز ناهنجاری‎های اجتماعی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ در واقع نخستین و مهمترین اثر مخرب طلاق در جامعه، ازهم پاشیدن نهاد خانواده است که باید آن را به عنوان نقطه آغاز بحران‎های متعدد اجتماعی دانست.

در نتیجه انحلال ارکان خانواده، جامعه با پدیده‎هایی همچون، زن مطلقه، فرزندان طلاق، مردان عزب، اختلافات مالی، تخلفات حقوقی یا حتی وقوع جرم و امثال آن مواجه می‎شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا حق قانونی طلاق به یک بحران اجتماعی تبدیل می شود؟

چرا حق قانونی طلاق به یک بحران اجتماعی تبدیل می شود؟