مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 12:252021-04-28اقتصادي

بورس پیگیری نکرد، منابع ریالی به بازار تزریق نشد!


طبق اعلام صندوق توسعه ملی، بعد از مصوبه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر اختصاص منابع صندوق به بازار سرمایه، فرایند آن بلافاصله در صندوق بررسی و در دستور کار قرار گرفته است ولی پیگیری نکردن سازمان بورس از بانک مرکزی و مشکلات تسعیر نرخ ارز توسط بانک منجر .

- ، اواخر شهریورماه سال گذشته و با توافق صورت گرفته قرار شد از مجوز قانونی برای اختصاص یک درصد از منابع ریالی صندوق توسعه ملی سپرده گذاری شده در بانکها جهت اختصاص به صندوق تثبیت بازار سرمایه و حمایت از این بازار استفاده شود.

اما در حداقل شش ماهی که از این مصوبه گذشت هر بار مسئولان مربوطه در بازار سرمایه از کندی فرایند و عدم تزریق منابع سخن گفته و نسبت به آن گله کردند تا اینکه اخیر هم در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مصوبه ای دیگر صادر و قرار شد 200 میلیون دلار از منابع ارزی صندوق فروش رفته و به عنوان مابقی یک درصد به بازار سرمایه اختصاص پیدا کند.

اینکه چرا در این مدت منابع ریالی پیش بینی شده به طور کامل در اختیار صندوق تثبیت بازار سرمایه قرار نگرفته است و جریان به چه صورت بوده؛ موضوعی است که صندوق توسعه ملی در رابطه با آن به ایسنا توضیح داده است.

طبق اعلام صندوق توسعه ملی، در دوم مهر ماه 1399 مصوبه شورای عالی امنیت ملی، در خصوص تخصیص منابع به سازمان بورس و اوراق بهادار در هیات امن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس پیگیری نکرد، منابع ریالی به بازار تزریق نشد!

بورس پیگیری نکرد، منابع ریالی به بازار تزریق نشد!