مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 11:052021-04-28بين الملل

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان


وزارت امور خارجه تاجیکستان با احضار سفیر قرقیزستان در دوشنبه از اقدامات غیرقانونی مرزبانان قرقیز در قبال دو کودک تاجیک عمیقا ابراز نگرانی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مظفر حسین زاده معاون وزیر امور خارجه تاجیکستان به جنیش رستن بیک اف سفیر قرقیزستان در دوشنبه یادداشت اعتراضی تحویل داد.

در این یادداشت اعتراضی دوشنبه از اقدامات غیرقانونی مرزبانان قرقیز در برابر دو کودک تاجیک در منطقه کولیک جماعت واروخ شهر اسفره استان سغد این کشور ابراز نگرانی عمیق کرده است.

حسین زاده چنین اقدامات غیرقانونی که منجر به ایجاد تنش در منطقه مرزی می شوند، را غیر قابل قبول عنوان کرده و از طرف قرقیزی خواست که برای مجازات مجرمان اقدامات فوری اتخاذ و طرف تاجیکی را در مورد نتایج اقدامات خود آگاه کند.

معاون وزیر خارجه تاجیکستان خاطرنشان کرد که طرف تاجیکی متعهد به توسعه مداوم روابط دوستی و حسن همجواری با قرقیزستان در شرایط صلح، ثبات و احترام متقابل بر اساس سنت ها و ارزش های مشترک دو مردم برادر است.

بنابر گزارشات در تاریخ 25 آوریل، نیروهای مرزی قرقیزستان دو کودک چوپان تاجیک را که در حال نگهداری از دام بودند، ربوده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان

احضار سفیر قرقیزستان به وزارت امور خارجه تاجیکستان