مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 08:302021-04-28پزشكي

تولید دارویی اثربخش جهت بهبود علایم ریوی بیماران کرونایی


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تهیه و تولید دارویی اثر بخش جهت بهبود علائم ریوی بیماری کووید-19 با نام تجاری کووکسیر پارس شدند.

- ایسنا/خراسان رضوی پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تهیه و تولید دارویی اثر بخش جهت بهبود علائم ریوی بیماری کووید-19 با نام تجاری" کووکسیر پارس" شدند.

دکتر مهرداد ایرانشاهی استاد گروه فارماکوگنوزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر عامل شرکت دانش بنیان گل اکسیر پارس اظهار کرد: این دارو از صمغ گیاه کمای بیابانی (Ferula foetida) تولید شده است، مراحل استاندارد سازی آن بر اساس مواد موثره به طور دقیق انجام شده و با اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو برای کمک به تسکین علایم ریوی بیماران کووید 19 می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

اثر بخشی این دارو پس از یکسال مطالعه بالینی (با مجوز کمیته اخلاق دانشگاه) بر روی بیش از 500 بیمار سرپایی و بستری کرونا به اثبات رسیده است.

این پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: داروی کووکسیر پارس سرشار از ترکیبات پلی سولفید است که باعث آزاد سازی سولفید هیدروژن در مقادیر فیزیولوژیک در بدن می شود .

در سال های اخیر نقش داروهای آزاد کننده سولفید هیدروژن در بهبود عملکرد سیستم تنفسی و مقابله با بیماری های ویروسی تنفسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و نتایج آن در مج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید دارویی اثربخش جهت بهبود علایم ریوی بیماران کرونایی

تولید دارویی اثربخش جهت بهبود علایم ریوی بیماران کرونایی