مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-04-28ورزشي

تکرار ناکامی شمشیربازی برای المپیک در دو اسلحه/ فعلا یک طرف «شمشیر» می بُرد!


عملکرد شمشیربازان ایران در مسابقات زون آسیا نشان داد که همچنان نقطه قوت این رشته روی اسلحه سابر است اگرچه رییس فدراسیون تاکید دارد برای المپیک فرانسه خبرهای خوشی از دو اسلحه دیگر خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شمشیربازی ایران طی سال های گذشته به لطف عملکرد نمایندگانش در اسلحه سابر و درخشش آنها در میادین آسیایی و جهانی مختلف و به خصوص کسب سهمیه های متوالی برای بازی های المپیک صاحب جایگاه قابل توجهی در جهان شد.

تکرار ناکامی در اسلحه فلوره و اپه این جایگاه محکمتر شد وقتی که شمشیربازان اسلحه سابر از حضور در مجموع رقابت های گزینشی المپیک توکیو، نه تنها برای نخستین بار کسب سهمیه تیمی کردند بلکه خود را به عنوان مدعی مدال آوری در این دوره بازی ها هم مطرح کردند.

این در حالی است که شمشیربازی ایران در دو اسلحه دیگر یعنی اپه و فلوره جایگاه قابل استناد و توجهی در آسیا و جهان ندارد و همین مسئله گویای فاصله زیاد میان شمشیربازان این دو اسلحه با اسلحه سابر است.

گواه این ادعا هم رقابت های زون آسیاست که با حضور 5 شمشیرباز ایرانی برگزار شد اما بدون کسب حتی یک سهمیه توسط این شمشیربازان به پایان رسید.

شمشیربازان ایران در این رقابت ها نه تنها در کسب سهمیه المپیک ناکام بودند بلکه در مجموع جایگاه قابل توجهی را هم به دست نیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکرار ناکامی شمشیربازی برای المپیک در دو اسلحه/ فعلا یک طرف «شمشیر» می بُرد!

تکرار ناکامی شمشیربازی برای المپیک در دو اسلحه/ فعلا یک طرف «شمشیر» می بُرد!