مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-04-28بين الملل

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا، در فلسطین اشغالی سفیر می شود


یک روزنامه آمریکایی گزارش داد که رییس جمهور این کشور یک مقام سابق وزارت خارجه را برای تصدی سمت سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی انتخاب کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، توماس نیدِس مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در دولت ارتباط برقرار کرده و تجربه دولتی زیادی دارد.

او (نیدس) کسی است که حساسیت حامی اسراییل دارد و می تواند با حفاظت از منافع اسراییل و منافع ما، تعادل را به روابط دو طرف برگرداند .

این در حالی است که دولت سابق آمریکا به ریاست دونالد ترامپ اقدامات زیادی علیه فلسطین انجام داد.

او فوریه سال 2017 بعد از دیدار با بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد تعهد آمریکا به راهکار دو دولتی را کنار گذاشته است.

دولت آمریکا یک ماه بعدتر دیوید فریدمن ، که یکی از طرفداران شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی بود را به عنوان سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی انتخاب کرد.

واشنگتن در یک اقدام جنجالی دیگر که با محکومیت جهانی همراه شد روز 6 دسامبر اعلام کرد آمریکا قصد دارد سفارتش در فلسطین اشغالی را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند.

این تصمیم 14 مارس 2018 اجرایی شد.

ترامپ روز 17 ژانویه سال 2018 بیش از نیمی از کمکی را که قرار بود به آژانس سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی اختصاص دهد قطع کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا، در فلسطین اشغالی سفیر می شود

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا، در فلسطین اشغالی سفیر می شود