مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-04-27اقتصادي

تغییرات اقلیمی 800 میلیارد تومان به کشاورزی اصفهان خسارت زد


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی در کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان بالغ بر 800 میلبارد تومان در سال گذشته بود.

- منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: خسارت ناشی از تغییرات اقلیمی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان از جمله خشکسالی، سیل، سرمازدگی، توفان، آتش سوزی در مراتع، آفات نباتی و امراض دام و طیور در سال گذشته بالغ بر 800 میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به برگزاری دومین نشست کارگروه سازگاری با تغییرات اقلیمی استان، افزود: شرایط کم بارشی، بالا رفتن میانگین دما و افزایش تبخیر، کاهش پوشش برف در مناطق کوهستانی و از بین رفتن رطوبت خاک در سال آبی 1399- 1400 تشدید شده است و بررسی در یک دوره 10 ساله منتهی به اسفندماه سال گذشته بیانگر افزایش درجات خشکسالی در تمام نقاط استان بوده به طوری که هم اکنون 80 درصد از مساحت آن درگیر خشکسالی و کم آبی است.

توفان فروردین سال جاری 218 میلیارد تومان خسارت برجا گذاشت مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بر اثر تشکیل الگوهای نامناسب و نبود رطوبت کافی در سامانه های جوی در پاییز و زمستان سال گذشته و فروردین امسال کم بارشی استان را در برگرفت، خاطرنشان کرد: انرژی این امواج ناپایدار در فروردین ماه به صورت وزش باد شدید و توفان تخلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیمی 800 میلیارد تومان به کشاورزی اصفهان خسارت زد

تغییرات اقلیمی 800 میلیارد تومان به کشاورزی اصفهان خسارت زد