مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اردیبهشت 1400 ساعت 03:052021-04-27بين الملل

احتمال انجام تحرکاتی جهت تسهیل توافقات در وین در جریان سفر ظریف به بغداد


یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از محورهای مهم رایزنی آقای ظریف با مقامات عالی رتبه عراق از جمله نخست وزیر این کشور توافق در مورد تعیین مکانیزمی جهت پرداخت بدهی عراق به ایران بوده است .

- یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق اظهار کرد: به نظر می رسد یکی از محورهای مهم رایزنی آقای ظریف با مقامات عالی رتبه عراق از جمله نخست وزیر این کشور توافق در مورد تعیین مکانیزمی جهت پرداخت بدهی عراق به ایران بوده است و گویی قسمتی از این منابع برای خرید واکسن اختصاص داده شده است.

امیر موسوی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سفر اخیر آقای ظریف به عراق از چند جنبه دارای اهمیت است تصریح کرد: ایشان در این سفر با دولت و ملت عراق بخاطر انفجار بیمارستان ابن خطیب که منجر به کشته شدن تعدادی از بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان شد ابراز همدردی کردند.

همچنین در این سفر آخرین تحولات روابط دو جانبه به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این چهارچوب با رییس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس عراق دیدار و رایزنی کردند.

وی ادامه داد: همچنین آقای ظریف در دیدار با مقامات عراقی و گروه های اهل تشیع و اهل تسنن این کشور در راستای اهمیت وجود آرامش در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال انجام تحرکاتی جهت تسهیل توافقات در وین در جریان سفر ظریف به بغداد

احتمال انجام تحرکاتی جهت تسهیل توافقات در وین در جریان سفر ظریف به بغداد