مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 17:452021-04-27اقتصادي

آب اصفهان جیره بندی نمی شود/ فشار آب کاهش پیدا می کند


معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان گفت: در برنامه توزیع آب سال جاری، برنامه جیره بندی آب برای اصفهان را نداریم، اما با کاهش فشار شبکه آب مواجه خواهیم بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی آبفا اصفهان، ناصر اکبری با اشاره به وضعیت بحرانی ذخیره سد زاینده رود اظهار داشت: به دلیل ذخیره اندک سد زاینده رود به طور قطع در ماه های گرم پیش رو در حوزه شرب و خانگی شاهد کاهش فشار آب هستیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با اشاره به جاری بودن مقطعی زاینده رود در یک دهه گذشته گفت: در نخستین سال های خشک شدن زاینده رود وضعیت سفره های آب زیرزمینی غنی تر بود، اما شرایط امسال همانند سال 1397 است که با کاهش میزان بارندگی ها روبه رو بودیم.

وی با اشاره به تفاوت امسال با سال 97 افزود: امسال اصفهان از لحاظ خشکی و بارش ها همانند سال 97 است، با این تفاوت که همانند سال 99 در وضعیت شیوع کرونا هستیم که این شرایط را بسیار سخت تر کرده است.

اکبری با بیان اینکه امسال اصفهان جزو شهرهای با تنش آبی است، چرا که تنها یک چهارم سد زاینده رود ذخیره آب دارد و بارش ها میزان مناسبی نداشته است، بیان کرد: با افزایش دما، بین 30 تا 35 درصد به مصرف آب افزوده می شود، به  طور معمول در ماه های تیر و مرداد، دمای ثبت شده بین 35 تا 42 درجه است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب اصفهان جیره بندی نمی شود/ فشار آب کاهش پیدا می کند

آب اصفهان جیره بندی نمی شود/ فشار آب کاهش پیدا می کند