مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 12:202021-04-27بين الملل

چرا روسیه در سودان پایگاه دریایی احداث می کند؟


منابع آفریقایی با بیان اینکه روسیه احداث پایگاه دریایی مورد توافق خود با دولت سودان را به تازگی در غرب این کشور آغاز کرده، می گویند که هدف مسکو چیزی فراتر از احداث یک پایگاه نظامی در غرب آفریقاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری شبکه و روسیه آغاز شد؛ با این حال، روس ها پیش از آمریکایی ها به سودان رسیدند.

این افسر سودانی که خواست نامش فاش نشود، می افزاید که تیم ناوچه ادمیرال گریگوروویچ روسیه پس از آنکه ناوشکن آمریکایی وینستون چرچیل بندر پورت سودان را ترک می کند، برای ساخت یک پایگاه- آن هم به دور از نگاه ها- در این بندر تجهیزات تخلیه می کند.

ساخت پایگاه روسیه در نهم ماه دسامبر سال 2020 از قصد خود برای احداث یک پایگاه تدارکات و حمایت از نیروهای دریایی در نزدیکی بندر پورت سودان خبر داده بود؛ پایگاه نظامی که طبق طرح اولیه، گنجایش 300 نیروی نظامی و غیرنظامی را دارد و می تواند چند کشتی جنگی را که با سوخت هسته ای کار می کنند، در خود جای دهد.

الجزیره به نقل از افسران نیروی دریایی سودان گزارش می دهد که پس از تخلیه تجهیزات در پورت سودان، برخی مقامات بلندپایه ارتش روسیه حدود دو هفته پیش وارد فرودگاه پورت سودان می شوند و همزمان با این ورود، تجهیزات، خودروهای محافظتی بیشتری در این بندر تخلیه می شود و از طرفی دیگر، حدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا روسیه در سودان پایگاه دریایی احداث می کند؟

چرا روسیه در سودان پایگاه دریایی احداث می کند؟