مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 12:152021-04-27بين الملل

سولانا: مذاکرات وین، آزمونی دشوار برای دیپلماسی آمریکا است


خاویر سولانا مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا و از تحلیلگران ارشد اندیشکده بروکینگز در مقاله ای در روزنامه ال پاییس اسپانیا نوشت: این روزها دستگاه دیپلماتیک جدید آمریکا با آزمونی در بالاترین سطح مواجه است؛ مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته ای با ایران.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز سه شنبه ایرنا، خاویر سولانا در مقاله خود نوشته است: وقتی سیاست خارجی یک کشور توسط جریان های هیجانی و احساسی هدایت شده و در مقابل وسوسه های حیله گرانه تسلیم می شود، دیپلماسی اغلب به حاشیه رانده می شود.

این همان اتفاقی است که برای ایالات متحده پس از حملات 11 سپتامبر و اخیرا در دوره دشوارتر حضور دونالد ترامپ رخ داد و شاید به عنوان بهترین مثال آن بتوان به خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای با ایران اشاره کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: سال 2015، پس از سال ها مذاکرات طاقت فرسا توافق برجام حاصل شد اما ترامپ با سرو صدای فراوان در چارچوب فشار حداکثری آن را کنار گذاشت.

این استراتژی متکبرانه و در عین حال کوته بینانه به یک شکست قاطع محکوم شد، شکستی که اکنون بدون فوت وقت باید در مذاکرات وین آن را تغییر دهیم.

این روزها دستگاه دیپلماتیک جدید آمریکا با آزمونی در بالاترین سطح مواجه است؛ مذاکرات وین با هدف احیای توافق هسته ای با ایران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سولانا: مذاکرات وین، آزمونی دشوار برای دیپلماسی آمریکا است

سولانا: مذاکرات وین، آزمونی دشوار برای دیپلماسی آمریکا است