مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 11:352021-04-27اقتصادي

پرنفوذترین شرکت های نفتی جهان کدامند؟


با وجود تلاش هایی که برای کنار گذاشتن استفاده از سوختهای فسیلی از سوی دولتهای جهان به خصوص آمریکا در جریان است، نفت همچنان اصلی ترین منبع انرژی در جهان مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرده که جهان در سال 2020 با وجود کاهش 9 درصدی استفاده از نفت به دلیل پاندمی، 92.

2 میلیون بشکه در روز نفت و سایر سوختهای مایع را مصرف کرد.

با تلاش کشورهایی نظیر آمریکا و چین که بزرگترین آلایندگان جهانی هستند برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و اجرای اهداف کاهش آلایندگی، بزرگترین شرکت های نفت و گاز طبعا بزرگترین مسئولیت پذیری را برای انتشار گازهای گلخانه ای به دوش خواهند گرفت و احتمالا بیشترین فشار را متحمل می شوند.

جالب است که پنج شرکت نفت و گاز بزرگ جهان از چین و اروپا هستند و غولهای انرژی آمریکایی اکسون موبیل، شورون و ماراتون اویل به ترتیب در رتبه های ششم، هشتم و نهم قرار می گیرند.

بر اساس تحلیل اخیر محققان انرژی در شرکت وود مک کنزی که پیش بینی کرده اند تقاضا برای نفت در منطقه آسیا اقیانوسیه تا سال 2040 در مقایسه با سطح سال 2019 به میزان 25 درصد رشد خواهد کرد، چین و آسیا احتمالا برتری نفت و گاز نسبت به همتایان آمریکایی خود را توسعه خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرنفوذترین شرکت های نفتی جهان کدامند؟

پرنفوذترین شرکت های نفتی جهان کدامند؟