مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 10:252021-04-27پزشكي

چگونه بر استرس و اضطراب خود غلبه کنیم


مدیرگروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استرس خفیف طبیعی ترین بخش زندگی است، اما استرس شدید می تواند بازدهی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و سلامت جسم و روح را به خطر اندازد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرگروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استرس خفیف طبیعی ترین بخش زندگی است، اما استرس شدید می تواند بازدهی فرد را تحت تاثیر قرار دهد و سلامت جسم و روح را به خطر اندازد.

زهرا یوسف نژاد در گفت و گو با ایسنا در خصوص چگونگی غلبه بر اضطراب و استرس اظهارکرد: استرس و اضطراب احساس هایی هستند که همه افراد در طول زندگی خود آنها را تجربه می کنند، اما این احساس ها همیشه مخرب نیستند و در برخی مواقع سازنده هستند و نیروی محرکه لازم را در فرد برای انجام کارها فراهم می کنند.

وی آشنایی با علائم اضطراب، استرس و یادگیری روش های کنترل آنها را از مهارت های ضروری زندگی خواند و افزود: مرینات تنفسی، خنده، خواب، گفت و گو و معاشرت با مردم، تکنیک های تمدد اعصاب، رهایی از غیرضروریات زندگی، برنامه ریزی کردن زمان، تن آرام سازی و تمرینات ورزشی از جمله راهکارهای کنترل استرس و آرامش جسم و روح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه بر استرس و اضطراب خود غلبه کنیم

چگونه بر استرس و اضطراب خود غلبه کنیم