مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 09:452021-04-27اقتصادي

کرکی که در خراسان جنوبی تولید می شود و بر تن خارجی ها می نشیند


ارزش کرک در صورتی که فرآوری شود 40 درصد افزایش می یابد، اما این ارزش افزوده در حال حاضر به دلیل نبود صنایع فرآوری نصیب کشورهای خارجی می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: ارزش کرک در صورتی که فرآوری شود 40 درصد افزایش می یابد، اما این ارزش افزوده در حال حاضر به دلیل نبود صنایع فرآوری نصیب کشورهای خارجی می شود.

مریم جوادی بایگی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پرورش گوسفند و بز از مهم ترین و اصلی ترین مشاغل اقتصادی و از عوامل تاثیر گذار و تاریخی کشور است.

وی افزود: حفظ و حراست از این سرمایه ملی و افزایش میزان انواع تولیدات دامی، سرمایه گذاری، آموزش و تحقیق و نیز بهبود مدیریت و اصلاح نژاد دام را طلب می کند.

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه بیان کرد: یکی از پتانسیل های با ارزش منطقه وجود بز کرکی است که به لحاظ آشنایی روستاییان و عشایر با دامداری و ویژگی هایی که این فعالیت تولیدی دارد، امکان ایجاد فرصت های شغلی را در روستاها فراهم کرده است.

جوادی بایگی ادامه داد: در این راستا در سال 78 با برگزاری جشنواره بز کرکی، مرکز اصلاح نژاد بز کرکی خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه به منظور حفظ و حراست توده ژنتیکی بزهای کرکی راه اندازی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرکی که در خراسان جنوبی تولید می شود و بر تن خارجی ها می نشیند

کرکی که در خراسان جنوبی تولید می شود و بر تن خارجی ها می نشیند