مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 08:152021-04-27سياسي

درخواست بیش از 100 نویسنده برای ثبت «روز ملی داستان کوچک ایرانی» در تقویم


درخواست بیش از یکصد نویسنده و مترجم و فعال فرهنگی کشور به منظور ثبت روز یکم اردیبهشت به عنوان «روز ملی داستان کوچک ایرانی» برای شورای فرهنگ عمومی ارسال شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، انجمن کوچک نویسان ایران به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد کرد روز یکم اردیبهشت که مصادف با زادروز سعدی است در تقویم رسمی با عنوان روز ملی داستان کوچک ایرانی درج شود.

این درخواست پیش از این فراخوان شده بود تا علاقه مندان بخوانید.

در ادامه متن نامه ارسالی با امضا متقاضیان منتشر می شود: به نام خداوند جان آفرین حکیم سخن بر زبان آفرین جناب آقای دکتر موالی زاده دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی کشور با سلام و احترام، نظر به این که قالب داستان مینیمال غربی در ایران با استقبال بسیار گسترده و بایسته و شایسته محفوظ داشته شود.

از آنجا که حکیم سعدی شیرازی از اولین صاحبان قلمی بود که چنین قالبی را برای حکایت های خویش استفاده کرده و می توان به جرأت وی را اولین کوچک نویس ایرانی دانست، پیشنهاد می شود یادروز وی یعنی اول اردیبهشت، روز ملی داستان کوچک ایرانی نیز نامیده شود تا بدین ترتیب نه تنها بر جایگاه وی به عنوان یک کوچک نویس در نزد جهانیان تاکید شود، بلکه افتخاری بین المللی نیز از این حیث نصیب ایرانیان گردد و اهالی فرهنگ و ادب سراسر جهان بدین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست بیش از 100 نویسنده برای ثبت «روز ملی داستان کوچک ایرانی» در تقویم

درخواست بیش از 100 نویسنده برای ثبت «روز ملی داستان کوچک ایرانی» در تقویم