مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-04-27فرهنگي

تفت و بافق ثبت ملی شدند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از ثبت شهر تفت و باغات بهم پیوسته و نخلستان های بافق در فهرست آثار ملی خبر داد.

- ایسنا/یزد مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از ثبت شهر تفت و باغات بهم پیوسته و نخلستان های بافق در فهرست آثار ملی خبر داد.

سید مصطفی فاطمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که شهرستان تفت به عنوان باغشهر استان یزد از ظرفیت بسیار زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است، اظهار کرد: این شهرستان علاوه بر جاذبه های فرهنگی و تاریخی از باغات بهم پیوسته و کوچه باغ ها و بافت قابل توجهی برخوردار است که همین مسئله منجر به جذب گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان شده است.

فاطمی با بیان این که شهرستان تفت متشکل از باغات گسترده انار و سایر میوه هاست، تصریح کرد: انار تفت یکی از پتانسیل هایی است که تاکنون به واسطه این ظرفیت و همچنین انار چینی در باغات آن جشنواره های متعدد انار برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بافق به عنوان یکی از شهرهای گردشگر پذیر و دارای رشد چشمگیر گردشگران ورودی در سنوات اخیر تصریح کرد: بافق یکی از پرمخاطب ترین شهرستان های یزد در نگاه گردشگران است و رشد گردشگری در این شهرستان در دوران قبل از کرونا بسیار چشمگیر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفت و بافق ثبت ملی شدند

تفت و بافق ثبت ملی شدند