مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-04-27پزشكي

چرا باید گیاهان دارویی را پرورش دهید؟


یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی لرستان گفت: فواید گیاهان آپارتمانی به خصوص انواع گیاهان دارویی برای ما انسان ها بسیار زیاد است و داشتن آن ها در خانه یکی از واجبات زندگی هر فردیست.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات و منابع طبیعی لرستان گفت: فواید گیاهان آپارتمانی به خصوص انواع گیاهان دارویی برای ما انسان ها بسیار زیاد است و داشتن آن ها در خانه یکی از واجبات زندگی هر فردیست.

علی دهقانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پرورش و استفاده از گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع، روشی مناسب برای افزایش خودکفایی است، با این حال داشتن دانش خوب و مفید در مورد گیاهان، کاربردها و عوارض منع مصرف آن ها، برای مؤثر بودن خواص آن ها و جلوگیری از بروز مشکلات ضروری است.

وی با اشاره به این که برخی از گیاهان دارویی را می توان در خانه پرورش داد، افزود: آویشن از جمله گیاهان چند ساله است که به دلیل داشتن ماده ای به نام تیمول، یک ضد عفونی کننده قوی محسوب می شود.

دهقانی با اشاره به این که این ماده مفید برای درمان سرفه های شدید، سوء هاضمه، اسهال و گاز معده مؤثر است، عنوان کرد: این ادویه خوش بو از دیرباز در سراسر دنیا استفاده می شده به عنوان مثال مصریان از آویشن در سوزاندن بدن استفاده می کردند، رومی ها پنیرها و مشروبات الکلی را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید گیاهان دارویی را پرورش دهید؟

چرا باید گیاهان دارویی را پرورش دهید؟