مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 00:302021-04-26اجتماعي

خشکسالی در خوزستان؛ سد دز خالی است


پاییز و زمستان سال 99، میزان بارش برف و باران در کشور در مقایسه با سال قبل از آن کاهش داشت و این مساله اکنون باعث شده که میزان ورودی آب به سدهای خوزستان کمتر از شرایط نرمال باشد.

- اینکه کشور ایران در یک اقلیم گرم و خشک واقع شده بر کسی پوشیده نیست اما کاهش بارش برف و باران در پاییز و زمستان سال گذشته، خوزستان را با تنش آبی مواجه کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو سد مهم کرخه و دز در خوزستان که در سال آبی 97-98 وضعیتی استثنایی را تجربه کردند و حتی در تابستان نیز سرریز آب داشتند، اکنون در حال تجربه وضعیتی بسیار متفاوت هستند و حتی نمی توانند به میزان نرمال و مورد نیاز پایین دست، خروجی آب داشته باشند.

تنش آبی در خوزستان و کاهش آورد سدهای استان، علاوه بر شرایط دشواری که در تامین آب شرب مورد نیاز مردم خوزستان به وجود خواهد آورد، زنگ خطر جدی برای تولید برق است و کشت های تابستانه کشاورزان را نیز با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

با توجه به این شرایط آبی سدهای خوزستان و وضعیت سدهای دز و کرخه که از مهمترین سدهای خوزستان و کشور هستند، باید دید که مسئولان چه تدابیری برای عبور از پیک مصرف آب و برق خواهند اندیشید.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با بیان اینکه سد دز عملا خالی است، می گوید: حجمی حدود یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب از سد دز خالی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی در خوزستان؛ سد دز خالی است

خشکسالی در خوزستان؛ سد دز خالی است