مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 22:502021-04-26اقتصادي

«سد» عامل تخریب یا مدیریت منابع آب؟


ایران کشوری است که در کمربند خشک و نیمه خشک جهان واقع و همین امر باعث شده که سال های زیادی با شرایط خشکسالی روبه رو شویم.

با این حال راهکارهای مختلفی برای استحصال، - ذخیره و بهره برداری از منابع آب برای امور مختلفی از جمله شرب، کشاورزی، صنعت و .

وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها در کشور می توان به سدها اشاره کرد اما از طرفی دیگر سدسازی گسترده در ایران انتقاد برخی کارشناسان را در این زمینه برانگیخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بروز خشکسالی و بحران کمبود آب از جمله مشکلاتی است که هرچند سال یک بار یا حتی چند سال پیاپی در ایران با آن ها مواجه می شویم.

یکی از مهمترین راهکارهای مورد توجه در ایران سد سازی و توسعه طرح های آبخیزداری برای حفظ آب های زیرزمینی و مهار روان آب ها است.

سدهای بزرگ علاوه بر تامین آب شرب، کارکردهای دیگری همچون جلوگیری از بروز سیلاب، تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و کشاورزی و تولید برق را دارند و کار سدسازی در ایران از سال 1326 آغاز شد و اکنون براساس آخرین اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران در 31 استان کشور 647 سد در حال بهره برداری، 146 پروژه احداث سد در دست اجرا و 537 سد در دست مطالعه است.

ماه گذشته احد وظیفه - رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی - از خشکسالی شدید در بیشتر نقاط کشور خبر داد و گفت که به دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سد» عامل تخریب یا مدیریت منابع آب؟

«سد» عامل تخریب یا مدیریت منابع آب؟