مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 10:152021-04-26اقتصادي

خسارت یک هزار میلیارد تومانی خشکسالی به عشایر فارس


مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: اثرات خشکسالی در استان فارس بر جامعه عشایری چه در بعد ایجاد خسارت ریالی و چه در بعد جبران خسارت ایجاد شده بیش از هزار میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، روح الله بهرامی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران سه عامل آب، علوفه و مرتع را دارای تأثیرات محدود کننده و بسیار زیاد بر فعالیت های تولیدی و معیشتی جامعه عشایری دانست.

وی تصریح کرد: کاهش منابع آب شرب بر عشایر و دام عشایر تأثیر گذار است زیرا منجر به کاهش علوفه، فروش اجباری دام مولد، افزایش تنش های اجتماعی و ایلی بر سر آب و مرتع، افزایش عرضه دام به بازار و افت قیمت و … خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان فارس یادآور شد: بروز مشکلاتی در زمینه آب، علوفه و مرتع مورد نیاز عشایر منجر به ایجاد مشکلات معیشتی و حتی تغییر شیوه زندگی، کاهش تولید گوشت قرمز در جامعه، شیوع بیماری های دامی و انسانی به دلیل فقر تغذیه و کمبود آب و بهداشت، کوچ زود هنگام عشایر و افزایش نارضایتی اعضای جامعه عشایری می شود.

بهرامی افزود: طبق تحلیل کارشناسی های انجام شده اثرات خشکسالی در استان فارس در جامعه عشایری چه در بعد ایجاد خسارت ریالی و چه در بعد جبران خسارت ایجاد شده بیش از هزار میلیارد تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت یک هزار میلیارد تومانی خشکسالی به عشایر فارس

خسارت یک هزار میلیارد تومانی خشکسالی به عشایر فارس