مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-04-26اقتصادي

گسترش همکاری ترکمنستان با بانک توسعه آسیا


وزیر اقتصاد و دارایی ترکمنستان طی دیداری با مسئول بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی در مورد توسعه همکاری های منطقه ای و بهداشتی در دوره پس از کرونا گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، محمد گلدی سردار اف وزیر اقتصاد و دارایی ترکمنستان طی دیداری با صفدر پرویز مسئول بانک توسعه آسیا در آسیای مرکزی و هماهنگ کننده این بانک در منطقه، به صورت ویدئو کنفرانس گفت و گو کرد.

در این دیدار، موضوع استراتژی بهداشت تا سال 2030 ، ارائه کمک های فنی برای بهبود ایمنی جاده ها در کشورهای عضو مجمع اقتصادی منطقه ای آسیای مرکزی مطرح شد و برنامه هایی با مشارکت سازمان تجارت جهانی و سایر ارگان ها  مورد توجه قرار گرفت.

در این دیدار توسعه همکاری های منطقه ای، به ویژه در زمینه بهداشت در دوره پس از بیماری همه گیری اشاره شد و بر گسترش همکاری در این زمینه تاکید کرد.

هم چنین بر ایجاد کریدورهای اقتصادی جدید و بهبود ارتباطات حمل و نقل تاکید و اشاره شد که باید فرصت هایی را برای توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال در منطقه ایجاد شود.

پرویز گفت: هماهنگی بهتر سیاست های مالی و پولی باعث تقویت ثبات اقتصاد کلان در منطقه می شود و از وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان دعوت کرد تا در نشست سطح بالای مجمع اقتصادی آسیای مرکزی که در 4 ماه مه برگزار می شود ، شرک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری ترکمنستان با بانک توسعه آسیا

گسترش همکاری ترکمنستان با بانک توسعه آسیا