مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-04-26سياسي

شرح جزء 13 قرآن/ راه ورود به بهشت از منظر پیامبر (ص)


در ادامه انتشار شرح آیات منتخب قرآن و در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان شرح و تفسیر آیات منتخب جزء 13 قرآن کریم بر اساس تفسیر نور به همراه توضیحات حجت الاسلام محسن قرائتی تقدیم می شود.

- شرح آیه 21 سوره مبارکه رعد توسط حجت الاسلام قرائتی فرمان خدا به حفظ ارتباط با خویشان و رهبران آسمانی در روایات آمده است آنچه را که خداوند به وصل آن فرمان داده، صله‏ رحم، یعنی حفظ پیوندهای خانوادگی و همچنین حفظ پیوندهای مکتبی یعنی ارتباط دائم و عمیق با رهبران آسمانی و پیروی از خط ولایت است.

[9] با نگاهی ساده و گذرا به جهان در عصر حاضر خواهیم دید علی ‏رغم آنکه بهترین و بیشترین سرمایه، یعنی نفت را در زیر پای خود دارند و بهترین نقطه وحدت و عشق بیش از یک میلیارد مسلمان، یعنی کعبه را در پیش روی، و از بهترین مکتب و منطق نیز برخوردارند، امّا بخاطر قطع ارتباط با مسأله رهبری الهی، همچنان تحت انواع فشارهای ابرقدرت‏ ها بسر می ‏برند.

از این روست که در آیه 27 سوره بقره بعد از جمله وَ یقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ یوصَلَ عبارت وَ یفْسِدُونَ فِی الْأَرْضِ آمده است، زیرا بدیهی است که‏ قطع رحم به تنهایی سبب فساد بر روی زمین نمی ‏شود، بلکه این رها کردن رهبری الهی است که گرفتار شدن در چنگال طاغوت و گسترش و نشر فساد و تباهی را بدنبال می‏ آورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح جزء 13 قرآن/ راه ورود به بهشت از منظر پیامبر (ص)

شرح جزء 13 قرآن/ راه ورود به بهشت از منظر پیامبر (ص)