مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-04-26اقتصادي

خطری جدی در کمین خاک های ارزشمند گیلان


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان گفت: با افزایش بی رویه مهاجرت به استان گیلان و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ویلاسازی خطری جدی در کمین خاک استان است.

- ایسنا/گیلان رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان گفت: با افزایش بی رویه مهاجرت به استان گیلان و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ویلاسازی خطری جدی در کمین خاک استان است.

علیرضا فلاح نصرت آباد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه خاک، منبع عظیم و ثروت گرانقدری است که بسیاری از مسائل حیاتی و نیازهای ضروری انسان و جامعه به آن وابسته است، گفت: بیش از 95 درصد نیازهای غذایی بشر و درصد قابل توجهی از پوشاک و سایر مایحتاج جمعیت رو به رشد انسان در بستر خاک تولید و تامین می شود.

وی افزود: عواملی چون رشد شهرنشینی، ازدیاد زباله های شهری و صنعتی و جذب شدن برخی مواد شیمیایی در خاک، حفاری های معادن، چرای بی رویه دام ها، استفاده از سموم و آفت کش ها و مصرف بیش از حد کودهای شیمیایی، به فرسایش و آلودگی خاک و تخریب سطح زمین می انجامد.

تغییرکاربری و ویلاسازی از عوامل مهم فرسایش خاک در گیلان رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان ادامه داد: از سوی دیگر تغییر کاربری اراضی کشاورزی و منابع طبیعی و ویلاسازی بی رویه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطری جدی در کمین خاک های ارزشمند گیلان

خطری جدی در کمین خاک های ارزشمند گیلان