مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-04-25پزشكي

7 درصد جمعیت ناشنوا و کم شنوا را کودکان تشکیل می دهند


مدیر گروه شنوایی شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با اهمیت توجه به سلامت شنوایی افراد از بدو تولد تا سالمندی، نکاتی را متذکر شد.

- اکرم پوربخت، در گفتگو با خبرنگار مهر ، از کم شنوایی به عنوان چهارمین عامل ایجاد ناتوانی در جهان نام برد و گفت: گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بیش از 5 درصد جمعیت جهان در سال 2020 دچار کم شنوایی و ناشنوایی بوده اند که نیاز به خدمات شنوایی شناسی دارند.

وی افزود: باید این نکته را متذکر بشوم که شنوایی شناسی ترجمه ادیولوژی بوده و نباید با شنوایی سنجی یا همان ادیومتری که یکی از آزمون های تشخیصی رشته شنوایی شناسی است، اشتباه شود.

پوربخت در ادامه به خدمات رشته شنوایی شناسی اشاره کرد و گفت: غربالگری شنوایی در سنین نوزادی، کودکان سنین مدرسه و سالمندان، حفاظت شنوایی در محیط های پرسروصدای صنعتی، نظامی، ارزیابی و تشخیص افتراقی اختلالات شنوایی و وزوز، ارزیابی و توانبخشی سیستم تعادل و سرگیجه، ارزیابی و توانبخشی سیستم شنوایی مرکزی، ارائه خدمات توانبخشی مانند سمعک و تربیت شنوایی، تعیین کاندیداتوری کاشت حلزون و ارائه مشاوره به خانواده ها و آگاه سازی جامعه در مورد سلامت گوش، از مهم ترین خدماتی است که یک شنوایی شناس می تواند ارائه بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 درصد جمعیت ناشنوا و کم شنوا را کودکان تشکیل می دهند

7 درصد جمعیت ناشنوا و کم شنوا را کودکان تشکیل می دهند