مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 02:252021-04-25پزشكي

شناسایی 10 ژن برتر دخیل در بروز کرونا


مطالعات اخیر محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بر روی ژن های دخیل در بروز بیماری کرونا نشان می دهد که مواد افیونی و مصرف خوراکی الکل اثری در جلوگیری از ابتلا به این بیماری ندارد و جامعه می بایست به رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، پروفسور قاسم آهنگری، متخصص ایمونوژنتیک و استاد تمام دپارتمان ژنتیک پزشکی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خطرات ناشی از بوجود آمدن واریانت های جدید ویروس کرونا به علت شیوع و تکثیر این ویروس و خطاهای سیستم ژنتیکی ویروس در اثر تکثیر زیاد، گفت: شرایط امروز که اغلب مناطق کشور قرمز و حتی رو به سیاهی است، ناشی از حضور واریانت جدید ویروس کرونا که قدرت بالاتری از شیوع را دارد، است.

وی ادامه داد: از این رو شیوع وسیع بیماری کرونا منجر به بیماری افراد در سطح کشور خواهد شد و مدیریت و برنامه ریزی سیستم بهداشتی و درمانی کشور برای مرحله بعد از بیماری کرونا اهمیت بسیار زیادی دارد.

این نگاه آینده نگر موجب می شود که بتوان برنامه ریزی بهتری نه تنها در ارائه خدمات بهداشتی درمانی، آموزشی، تحقیقاتی داشت، بلکه بتوان برنامه های توسعه ای در این حوزه را ادامه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 10 ژن برتر دخیل در بروز کرونا

شناسایی 10 ژن برتر دخیل در بروز کرونا