مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 02:202021-04-25اجتماعي

گردوغبار؛ تراژدی غم انگیزی که همچنان روی صحنه است


چند سالی است که وجود گردوغبار به چالشی برای کشور تبدیل و این مسئله برای مردم به ویژه در جنوب و غرب کشور مشکل آفرین شده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری چند سالی است که وجود گردوغبار به چالشی برای کشور تبدیل و این مسئله برای مردم به ویژه در جنوب و غرب کشور مشکل آفرین شده است.

براساس آمارهای بارش در کشور، امسال برخی از استان های پربارش دچار کمبود بارش هستند که چهارمحال و بختیاری نیز با کاهش 26 درصدی بارش ها نسبت به سال گذشته مواجه بوده است، وقتی هوا خشک است و بارندگی نیست خاک مستعد فرسایش بادی می شود و گردوغبار پدید می آید.

به گفته کارشناسان رعایت حق آبه های زیست محیطی دشت ها و تالاب ها، حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی، جلوگیری از آتش سوزی های طبیعی، افزایش سرانه فضای سبز، بهینه سازی مصرف منابع آب، همکاری دستگاه ها در راستای تغذیه مصنوعی دشت ها و کاشت گیاهان بومی و روش های مناسب برای احیای دشت های مستعد تولید گردوغبار از جمله راهکارهای ضروری به منظور جلوگیری از تولید گردوغبار محسوب می شوند.

شهرام احمدی مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه طی چند سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای احیا و مرمت تالاب های سراسر کشور صورت گرفته است، اظهار کرد: نمونه این احیا تالاب گندمان در استان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردوغبار؛ تراژدی غم انگیزی که همچنان روی صحنه است

گردوغبار؛ تراژدی غم انگیزی که همچنان روی صحنه است