مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-04-25فرهنگي

ثبت ملی شاهوار؛ مطالبه بنیادی مردم شاهرود


ثبت ملی شاهوار بنیادی ترین مطالبه مردم شاهرود و بسطام از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در مقطع فعلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بسطام، محسن شریعتی در نشست مشترک فعالان و کارشناسان گردشگری شهرستان شاهرود با حمیدرضا دوست محمدی، سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در مجموعه تاریخی خرقان بسطام، با اشاره به ثبت ملی شاهوار به عنوان مطالبه بنیادی مردم شاهرود و بسطام، خواستار تسریع در این امر شد.

وی افزود: حضور سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان که یک شخص متخصص در امور میراثی است، امیدهای مردم شهرستان شاهرود را به دمیدن هوای تازه در روح آثار میراث فرهنگی در شرق استان، زنده کرده و بی صبرانه منتظر ایجاد تحول در این بخش هستیم.

کارشناس و کنشگر گردشگری شاهرود با اشاره به مثلث طلایی شاهرود، بسطام و جنگل ابر به ترتیب به عنوان مقاصد گردشگری شهری، تاریخی و طبیعی خواستار نگاهی بسیار ویژه به این محور گردشگری شد.

شریعتی با تأکید بر مصوبات سفر مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان مبنی بر تشکیل کارگروه ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و عدم نتیجه بخشی آن، خواستار پیگیری مجدد و اعلام نتیجه به مردم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی شاهوار؛ مطالبه بنیادی مردم شاهرود

ثبت ملی شاهوار؛ مطالبه بنیادی مردم شاهرود