مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-04-25اقتصادي

وزارت نفت: ایران در تولید بنزن خودکفا شد


جمهوری اسلامی ایران به دنبال تحقق 100 درصدی برنامه تولید بنزن در پتروشیمی «بوعلی سینا» در سال 99 از واردات این محصول راهبردی بی نیاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وزارت نفت، این مجتمع آروماتیکی پارسال موفق به تولید بیش از 100 درصد برنامه تولید خود در محصول بنزن شده و با تولید 85 هزار و 610 تن محصول نسبت به سال 98 با هشت درصد افزایش، به تولید حداکثری رسیده است.

اردلان صداقت زاده ، مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در این زمینه اظهار داشت: این افزایش تولید، کشور را از واردات محصول راهبردی بنزن که به عنوان محصول پایه در شوینده ها و مواد بهداشتی کاربرد دارد بی نیاز کرده تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور، در شرایط همه گیری ویروس کرونا و لزوم افزایش مصرف شوینده ها، کشور بدون چالش و با تکیه بر تولیدات داخلی نیازهای مصرف کنندگان را برطرف کند.

وی ادامه داد: با تحقق 100 درصدی برنامه تولید در سال 99، علاوه بر جلوگیری از واردات محصول بنزن، بخشی از تولید این محصول راهبردی به خارج از کشور صادر کرده شده که در شرایط سخت تحریم های یک جانبه و ظالمانه علیه کشور، ارزآوری قابل توجه ای را برای کشور به ارمغان آورده است.

مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا افزود: همچنین پارسال تولید محصولات برش سبک با 22 درصد، برش سنگین با هفت درصد و گاز ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت نفت: ایران در تولید بنزن خودکفا شد

وزارت نفت: ایران در تولید بنزن خودکفا شد