مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 04:502021-04-25پزشكي

حکایت نبرد نوزاد نارس 45 روزه قشمی برای حیات


دکتر مریم هروآبادی رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) قشم از ترخیص نوزاد نارس پس از 45 روز مراقبت های شدید کادر درمان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قشم ، دکتر هروآبادی رییس بیمارستان پیامبر اعظم(ص) اعلام کرد: این نوزاد در هفته 31 بارداری مادر و به صورت زایمان طبیعی متولد شد.

دکتر سید محمود احمدی کوپایی، متخصص اطفال و پزشک معالج، درباره روند درمان این نوزاد اظهار داشت: نوزاد فرزند اول مادر 21 ساله که به علت شروع زودرس دردهای زایمانی در هفته 31 بارداری، به این مرکز درمانی مراجعه می نماید و زایمان به صورت طبیعی و زودتر از موعد انجام می شود و وزن نوزاد هنگام تولد 1500 گرم بود.

  دکتر احمدی کوپایی افزود: نوزاد در بدو تولد به علت نارس بودن، دچار سندرم زجر تنفسی شد که بلافاصله مسیر تنفسی (intubation) تعبیه گردید.

نوزاد، 45 روز را در شرایطی سپری نمود که روزهای اول زمان تولد، تغذیه به صورت انفوزیون و توسط دستگاه سرم پمپ انجام می شد که با یاری خداوند و همکاری و همدلی پرستاران وضعیت نوزاد روز به روز بهتر شد.

   متخصص اطفال بیمارستان قشم اظهار داشت: نوزادان نارس به علت عدم تکامل سیستم های مختلف بدن مثل تنفس، گوارش، ایمنی و ساختمان عصبی، در معرض مخاطرات زیادی از جمله زجر تنفسی، خونریزی مغزی، عفونت های سیستمیک، نکروز روده و غیره قرار دارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکایت نبرد نوزاد نارس 45 روزه قشمی برای حیات

حکایت نبرد نوزاد نارس 45 روزه قشمی برای حیات