مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 04:102021-04-25اقتصادي

خرید حمایتی 18 تن زعفران برای تنظیم بازار


معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سال گذشته 18 تن زعفران توسط اتحادیه های این سازمان به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی معتمد افزود: در سال 99 به دلیل پایین بودن قیمت با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی اقدام به خرید زعفران با قیمت های حمایتی از کشاورزان کردیم و تا زمانی که قیمت زعفران در بازار به تعادل رسید، خرید حمایتی را ادامه دادیم.

وی با بیان این که خرید حمایتی زعفران از سوی اتحادیه های سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در سال 98 حدود 72 تن بوده است، اظهار داشت: این میزان خرید با هدف حمایت از کشاورزان و مصرف کننده صورت گرفت و تمام این زعفران در بازار بورس برای صادرات به فروش رسید.

معتمد، افزایش قیمت زعفران در چند روز اخیر را اندک و ناشی از واکنش بازار به سیگنال های مثبت نشست برجام دانست و گفت: در بهمن و اسفند ماه گذشته، بازار زعفران دچار رکود بود، اما اکنون بازار در واکنش مثبت به مذاکرات و احتمال به نتیجه رسیدن نشست برجام و در پی آن گشایش بازارهای جهانی و امکان انتقال ارز، قیمت این محصول کمی رشد داشته است.

وی با بیان این که سالانه حدود 500 تن زعفران در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: از این میزان تولید، نزدیک به 30 تن در داخل مصرف و مابقی با قیمت بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید حمایتی 18 تن زعفران برای تنظیم بازار

خرید حمایتی 18 تن زعفران برای تنظیم بازار