مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-04-25اقتصادي

محمدرضا فربود برداشت گل محمدی از گلستان های میمند فارس


تولید سالانه بیش از 10 هزار تن گلاب در میمند فارس به عنوان اولین تولید کننده بزرگ گلاب در ایران، از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود.

میمند شهری در 120 کیلومتری شیراز است که شغل اصلی مردمش کشاورزی بوده و با داشتن هزار و 550 هکتار باغ گل، - تولید سالانه بیش از 10 هزار تن گلاب در میمند فارس به عنوان اولین تولید کننده بزرگ گلاب در ایران، از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می شود.

میمند شهری در 120 کیلومتری شیراز است که شغل اصلی مردمش کشاورزی بوده و با داشتن هزار و 550 هکتار باغ گل، از هر هکتار چهار تن گل محمدی برداشت می کند.

اردیبهشت ماه، دیدن این شهر که همه ساله میزبان گردشگران بسیار داخلی و خارجی است، صفای عجیبی دارد و آکنده شدن عطر گل و گلاب در فضا حس خوب و غیرقابل وصفی به انسان می بخشد.

نام میمند از دو بخش می به معنای عرقیات و مند به معنای صاحب و دارنده تشکیل شده است.

میمند، شهر گل و گلاب می تواند یک مقصد اصلی گردشگری در ایران باشد چراکه با این میزان تولید عرقیات و صادرات 60 درصدی جایگاه ویژه ای را در کشور به خود اختصاص داده است.

برداشت گل محمدی که تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد، از صبح زود و پیش از طلوع خورشید که هوا خنک تر است، آغاز می شود و در پی آن در کارگاه های صنعتی و سنتی تبدیل به گلاب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمدرضا فربود برداشت گل محمدی از گلستان های میمند فارس

محمدرضا فربود برداشت گل محمدی از گلستان های میمند فارس