مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 03:352021-04-25پزشكي

علت بروز معده درد عصبی چیست؟


فوق تخصص گوارش، کبد و کیسه صفرا گفت: نفخ معده، اسهال، تهوع، گاز معده، به تاخیر افتادن خالی شدن معده از جمله نشانه های معده درد ناشی از اعصاب است.

- ایسنا/زنجان فوق تخصص گوارش، کبد و کیسه صفرا گفت: نفخ معده، اسهال، تهوع، گاز معده، به تاخیر افتادن خالی شدن معده از جمله نشانه های معده درد ناشی از اعصاب است.

مریم جامه شورانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیستم گوارش به تنهایی یک سیستم عصبی به نام سیستم عصبی آنتریک دارد، اظهار کرد: پایانه های عصبی در معده به گونه ای طراحی شده که به هورمون های استرس منتقل شده از مغز واکنش نشان می دهد، این واکنش ها باعث به تاخیر افتادن هورمون های استرس به سیگنال های معده و پمپاژ بیشتر خون به قلب، ریه ها و عضلات می شود.

وی با بیان اینکه افرادی که بیشتر در معرض استرس قرار دارند، بیشتر با واکنش های مذکور روبه رو خواهند شد، افزود: رخدادهایی مانند یک آزمون و یا اجرا، مشکلات مالی، مشکلات فردی و یا خانوادگی، جدایی و طلاق، تغییر در محل کار، نقل و انتقال ها، از دست دادن عزیزی، بیماری های مزمن از جمله برخی محرک های استرسی هستند.

این پزشک در رابطه با علائم و نشانه های درد معده ناشی از اعصاب، تصریح کرد: نفخ معده، اسهال، تهوع، گاز معده، به تاخیر افتادن خالی شدن معده از جمله علائم و نشانه های درد معده ناشی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت بروز معده درد عصبی چیست؟

علت بروز معده درد عصبی چیست؟