مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 14:302021-04-24سياسي

روزه خواری در ملاءعام جرم است اما شرایطی هم دارد!


روزه خواری در ملا عام علاوه بر اینکه از نظر شرعی حرام و ممنوع است از نظر قانونی نیز جرم تلقی می شود و مطابق قواعد فقهی و قوانین ایران روزه خواری در ملأ عام مجازات خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک درخصوص روزه خواری در قانون مجازات ما ماده قانونی مستقل و جداگانه ای وجود ندارد اما با بررسی سایر مواد قانونی می توان برای آن عنوان مجرمانه در نظر گرفت.

مطابق ماده 638 قانون مجازات اسلامی، به طور کلی افرادی که به صورت علنی در ملا عام و مکان های عمومی اقدام و تظاهر به عمل حرام در ملا عام کنند،علاوه بر کیفر عمل خود به شلاق و یا تحمل حبس محکوم خواهند شد.

اما اداره کل حقوقی قوه قضاییه در نظریه ای مشورتی به این پرسش پاسخ داده که با توجه به ضرورت تفسیر مضیق در قوانین کیفری و رعایت اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها، شرایط وصف کیفری ارتکاب افعالی نظیر روزه خواری در ملاء عام را بررسی کرده است که برای آشنایی بیشتر با این نظریه متن کامل آن در پی می آید.

در این نظریه دیدگاه دو گروه اکثریت و اقلیت بیان شده است؛ مطابق نظر اکثریت، روزه خواری اگرچه عملی حرام است لیکن تنها در صورتی قابل کیفر است که عمدی بوده و باعث جریحه دار شدن عفت عمومی شود و صرف روزه خواری هرچند در ملاءعام یا اماکن عمومی صورت گیرد، قابل کیفر نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزه خواری در ملاءعام جرم است اما شرایطی هم دارد!

روزه خواری در ملاءعام جرم است اما شرایطی هم دارد!