مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 13:202021-04-24حوادث

کشف اشیای تاریخی و هزاره قبل از میلاد در زنجان/ دستگیری یک نفر


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان از کشف اشیای تاریخی و هزاره قبل از میلاد در زنجان خبر داد.

حسین علی فضلی امروز در گفت وگو با فارس در زنجان اظهار کرد: استان زنجان با تاریخی کهن و داشتن آثار متعدد تاریخی از دوره های مختلف همواره مورد طمع سودجویان بوده است که می طلبد با همکاری دستگاه های انتظامی و امنیتی جلوی سوءاستفاده افراد فرصت طلب گرفته شود.

وی با اشاره به تلاش یگان حفاظت میراث فرهنگی برای امن نگهداشتن اشیای تاریخی استان گفت: در این زمینه برخوردهای لازم انجام شده و از آغاز سال نیز دستگیری های متعددی در این حوزه صورت گرفته و اشیای تاریخی بسیاری کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان با اشاره به کشف 12 قلم شی تاریخی در طارم گفت: این اشیای تاریخی شامل پنج تکه فلز، یک عدد فلز نوک تیز، یک عدد منجوق، یک عدد مهره، سه عدد سکه و یک ظرف کوچک سفالی دسته ­دار است.

وی افزود: دستگاه مکشوفه قرار بود، در حفاری غیرمجاز به قصد کشف اموال فرهنگی، تاریخی مورد استفاده قرار گیرد که علاوه بر مصادره آن به نفع حاکمیت، مرتکب به یک تا سه سال حبس مجازات محکوم می شود.

فضلی با بیان اینکه بر اساس ماده 44 قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز، پرونده قضایی علیه متهم تشکیل و در محاکم قضایی موضوع پیگیری خواهد شد، افزود: یگان حفاظت میراث فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اشیای تاریخی و هزاره قبل از میلاد در زنجان/ دستگیری یک نفر

کشف اشیای تاریخی و هزاره قبل از میلاد در زنجان/ دستگیری یک نفر