مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 11:202021-04-24پزشكي

با نفوذ فناوری نانو به حوزه سلامت، دارو ها سریع تر به بدن می رسد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، رساندن دارو به بخش های نیازمند از بدن، ضمن اهمیت بالا دارای پیچیدگی هایی است که فناوری های پیشرفته ای مانند نانوفناوری، - فناوری نانو در حوزه های مختلفی نقش اثربخش خود را نمایان کرده است و با ورود به حوزه پزشکی سلامت را به جامعه هدیه می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، رساندن دارو به بخش های نیازمند از بدن، ضمن اهمیت بالا دارای پیچیدگی هایی است که فناوری های پیشرفته ای مانند نانوفناوری، می تواند راه را برای این ماموریت مهم دارو ها هموار کند.

سیستم های کنترلی دارورسانی با وجود پیشرفت های فراوان همچنان مشکلاتی دارند که برای رفع آن ها باید از راه کار های جدیدتر استفاده کرد، که یکی از آن ها استفاده از پلیمر های طبیعی مانند سلولز است.

نانوسلولز یک پلیمر طبیعی مشتق شده از سلولز طبیعی است که به طور گسترده در دسترس قرار دارد.

این مواد دارای ویژگی های برجسته ای مانند مقاومت مکانیکی بالا، سختی، وزن کم، زیست سازگاری و تجدید پذیر بودن هستند که برای طراحی سیستم های پیشرفته دارورسانی کارآمدی بالایی دارند.

پژوهش ها، کاربرد های مختلف نانوسلولز ها در سامانه ها و مسیر های مختلف دارورسانی از جمله خوراکی، چشمی، داخل توموری، موضعی و دیگر کاربرد ها را نمایان کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با نفوذ فناوری نانو به حوزه سلامت، دارو ها سریع تر به بدن می رسد

با نفوذ فناوری نانو به حوزه سلامت، دارو ها سریع تر به بدن می رسد