مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 09:152021-04-24حوادث

12 قلم شیء تاریخی در روستای شقاقی جزلا شهرستان طارم کشف شد


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تعداد 12 قلم شی تاریخی در روستای شقاقی جزلا از توابع شهرستان طارم از یک فرد متخلف کشف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ حسنعلی فضلی افزود: با تلاش و همکاری یگان حفاظت این اداره کل و همچنین ماموران انتظامی این اشیاء تاریخی که شامل پنج تکه فلز، یک عدد فلز نوک تیز، یک عدد منجوق، یک عدد مهره، سه عدد سکه و یک عدد ظرف کوچک سفالی دسته دار، است کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان این اشیای کشف شده دارای ارزش تاریخی هستند، اظهار داشت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر شد که بر اساس ماده 44 قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز، پرونده قضایی علیه این فرد خاطی تشکیل و در محاکم قضایی موضوع به منظور اعمال قانون پیگیری خواهد شد.

فضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه دستگاه مکشوفه در حفاری غیرمجاز به قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مصادره آن به نفع حاکمیت، فرد خاطی به یک تا سه سال حبس مجازات محکوم می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: یگان حفاظت این داره کل با همکاری فرماندهی انتظامی استان در صورت مشاهده متخلف یا متخلفین در این زمینه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 قلم شیء تاریخی در روستای شقاقی جزلا شهرستان طارم کشف شد

12 قلم شیء تاریخی در روستای شقاقی جزلا شهرستان طارم کشف شد