مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 08:002021-04-24سياسي

کشف و ثبت 33 سیارک توسط محققان ایران


در چهارمین روز از پنجاه و هشتمین اجلاس زیرکمیته علمی – فنی کوپوس، جمهوری اسلامی ایران به قرائت بیانیه خود در رابطه با فعالیت های صورت گرفته برای پایش اجرام نزدیک به زمین پرداخت و خبر کشف و ثبت 33 سیارک توسط محققان کشورمان اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: در چهارمین روز از پنجاه و هشتمین اجلاس زیرکمیته علمی فنی کوپوس، نمایندگان کشورها و نهادهای عضو ناظر به قرائت بیانیه پرداختند و طی آن موضوعات پسماندهای فضایی، نقش کشورهای باسابقه در فعالیت های فضایی در ایجاد پسماندهای فضایی و مسئولیت آنها در این خصوص مورد اشاره قرار گرفت و تاکید شد که ایجاد زباله فضایی نباید به اهرمی برای محدود کردن فعالیت های کشورهای نوپا در عرصه فضایی تبدیل شود.

در ادامه، فعالیت های گسترده صورت گرفته درخصوص استفاده از فناوری فضایی جهت توسعه جوامع در زمینه های مختلفی اعم از مدیریت بلایای طبیعی، پایش منابع آبی و خاکی، تهیه نقشه های زمین شناسی، پایش و تحلیل اثرات گرم شدن زمین و ذوب شدن یخ ها و یخچال ها، پایش میزان دی اکسید کربن در جو، بالا آمدن آب دریاها و دیگر موضوعات در این خصوص ارائه شدند.

ذیل موضوع اجرام فضایی نزدیک به سطح زمین (NEO)، فعالیت های صورت گرفته برای پایش و ثبت این اجرام و محاسبه دقیق مدار آنها و تحلیل امکان برخورد آنها به زمین ارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف و ثبت 33 سیارک توسط محققان ایران

کشف و ثبت 33 سیارک توسط محققان ایران