مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 05:102021-04-24بين الملل

ترکیه، پاکستان و افغانستان، طالبان را به تعهد به صلح و مذاکره فراخواندند


وزرای امور خارجه ترکیه، پاکستان و افغانستان در پایان نشست سه جانبه خود درباره روند صلح در افغانستان با صدور بیانیه ای مشترک، طالبان را به تعهد به صلح اجماع فراگیر و مذاکره شده، - وزرای امور خارجه ترکیه، پاکستان و افغانستان در پایان نشست سه جانبه خود درباره روند صلح در افغانستان با صدور بیانیه ای مشترک، طالبان را به تعهد به صلح اجماع فراگیر و مذاکره شده، فرا خواندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آناتولی، در بیانیه مشترک ترکیه، پاکستان و افغانستان از تلاش های ترکیه، قطر و سازمان ملل در راستای تشکیل جلساتی در استانبول با هدف تسریع در روند مذاکرات صلح افغانستان قدردانی شد.

وزرای امور خارجه سه کشور مذکور همچنین تاکید کردند که نشست استانبول با مشورت گسترده طرفین جهت پیشرفت روند صلح پیگیری خواهد شد.

صلح پایدار تنها از طریق روند سیاسی با هدف آتش بس دائمی و جامع که منجر به پایان یافتن درگیری ها شود، تحت رهبری افغانستان حاصل می شود.

در بیانیه مشترک مذکور همچنین بار دیگر بر پشتیبانی از افغانستان مستقل، دموکراتیک و متحد تاکید شده و آمده است: هدف قرار گرفتن غیرنظامیان، مقامات دولتی، فعالان جامعه مدنی، حامیان حقوق بشر، روزنامه نگاران و کارمندان رسانه ها را محکوم می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه، پاکستان و افغانستان، طالبان را به تعهد به صلح و مذاکره فراخواندند

ترکیه، پاکستان و افغانستان، طالبان را به تعهد به صلح و مذاکره فراخواندند