مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-04-24سياسي

بازخوانی یک ترور تاریخی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گروهک فرقان چنان که بعد ها مشخص شد، یک گروه تروریستی آلت دست بیگانگان بود، یک گروه محارب با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قالب تروریسم هدایت شده از جانب مثلث سیا ، - روز سوم اردیبهشت 1358، ساعت 11:30 سرلشکر محمدولی قرنی که در منزل شخصی اش (خیابان، ولی عصر فعلی) به سر می برد، به هنگام مراجعه به حیاط منزل، از بیرون ساختمان (احتمالاً از ساختمان های روبه رو) مورد هدف قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، گروهک فرقان چنان که بعد ها مشخص شد، یک گروه تروریستی آلت دست بیگانگان بود، یک گروه محارب با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قالب تروریسم هدایت شده از جانب مثلث سیا ، صهیونیسم و ساواک ، حملات خود را علیه روحانیت مبارز و چهره های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی سامان دهی می کرد.

گروهی که خطر نفوذ افکار التقاطی و مادی آن ها در بین جوانان، به ویژه دانشجویان، از سوی استاد شهید آیت الله مطهری حدود دو سال پیش از انقلاب، یعنی از بدو تشکیل گروهک مذکور احساس شده بود.

(نوروزی فرسنگی، 1383)ترور های زیادی به این گروه نسبت داده شده و فرقان عامل از میان رفتن افراد زیادی بوده است؛ از جمله ترور شهیدانی، چون قرنی، مطهری، حاجی طرخانی، محسن بهبهانی، حاج مهدی عراقی، آخیم لایپ (آلمانی)، قاضی طباطبایی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی یک ترور تاریخی

بازخوانی یک ترور تاریخی