مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-04-24فرهنگي

ترجمه قرآن به فارسی سره در فراموشی


یدالله گودرزی در نوشتاری از محمدحسین روحانی که قرآن را به فارسی سره برگردانده یاد کرده و نوشته است: روحانی به ترجمه فارسی خویش از قرآن که از آخرین آثار اوست بسیار می نازید و می بالید اما متاسفانه این اثر هنرمندانه به کلی به دست فراموشی سپرده شده و اطلاعی از آن نیست! - یدالله گودرزی در نوشتاری از محمدحسین روحانی که قرآن را به فارسی سره برگردانده یاد کرده و نوشته است: روحانی به ترجمه فارسی خویش از قرآن که از آخرین آثار اوست بسیار می نازید و می بالید اما متاسفانه این اثر هنرمندانه به کلی به دست فراموشی سپرده شده و اطلاعی از آن نیست! این شاعر و ترانه سرای در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است: یکی از کسانی که در گستره ترجمه قرآن و برگرداندن به زبانِ فارسی سره کوشش کرده و جایگاه او ناشناخته مانده زنده یاد دکتر محمدحسین روحانی است.

بجاست در روزهای رمضان و بهار قرآن از او یادی کنیم.

وی زاده خراسان بود و دلباخته ادبیات فاخر فارسی.

محمدحسین روحانی عاشق فردوسی، مولوی، حافظ و ناصرخسرو بود و خود را جوانه ای در برابر درختِ تناور رشیدالدین میبدی، صاحب تفسیرِ ادیبانه کشف الاسرار می دانست.

روحانی به ترجمه فارسی خویش از قرآن که از آخرین آثار اوست بسیار می نازید و می بالید اما متاسفانه این اثر هنرمندانه به کلی به دست فراموش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترجمه قرآن به فارسی سره در فراموشی

ترجمه قرآن به فارسی سره در فراموشی