مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 04:252021-04-24بين الملل

دیپلمات آمریکایی: لغو تحریم ها در گرو بازگشت ایران به برجام است!


یک مقام بلندپایه دولت آمریکا مدعی شد مادامی که ایران به تعهداتش ذیل برجام عمل نکند؛ واشنگتن از بار فشار و تحریم های خود نخواهد کاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسراییل، برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در مسائل مربوط به غرب آسیا و شمال آفریقا، با حضور در جمع رهبران یهودی جامعه آمریکا مدعی شد تا وقتی ایران به تعهدات برجامی بازنگشته، تحریم ها به قوت خود باقی است.

به ادعای وی، مادامی که قدرت های جهانی و ایران به توافقی برای بازگشت به برجام دست نیافته اند؛ واشنگتن هیچیک از تحریم های ضدایرانی را لغو نخواهد کرد.

وی در ادامه این ادعا افزود: مادامی که (در مذاکره) به جایی نرسیم و به تعهدی محکم دست نیابیم؛ کاملاً واضح است تا زمانی که برنامه هسته ای ایران محدود نشود، جنبه های مسئله ساز (برنامه هسته ای ایران) معکوس نشود و مجدداً به مسیر اصلی بازنگردد، ما هیچ گونه فشاری را برنخواهیم داشت.

مک گورک که در کارنامه حرفه ای خود سابقه نمایندگی ویژه آمریکا در ائتلاف ادعایی ضد داعش و مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا را دارد؛ در خصوص فرایند مذاکرات کمیسیون مشترک برجام نیز گفت: راه بسیار طولانی در پیش داریم و این فرایندی پیچیده است اما قرار نیست ایالات متحده صرفاً برای ادامه روند کار، از قبل هزینه ای پرداخت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیپلمات آمریکایی: لغو تحریم ها در گرو بازگشت ایران به برجام است!

دیپلمات آمریکایی: لغو تحریم ها در گرو بازگشت ایران به برجام است!