مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-04-23بين الملل

توافق سران روسیه و مصر برای ازسرگیری پروازها


ولادیمیر پوتین و عبدالفتاح السیسی روسای جمهوری روسیه و مصر در گفت و گویی تلفنی در خصوص ازسرگیری پروازهای مسافربری بین دو کشور که از سال 2015 به دلیل سرنگونی یک هواپیمای روسی متوقف شده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، روز جمعه در بیانیه ای با اشاره به گفت و گوی تلفنی پوتین و السیسی اعلام کرد: باتوجه به تکمیل اقدام های مشترک روسیه و مصر برای تامین استانداردهای عالی ایمنی هوایی در فرودگاه های مصر، دو طرف برای ازسرگیری کامل ارتباط هوایی مسافربری بین روسیه و مصر توافق کردند که در جهت منافع دو طرف و مردم دو کشور است.

پوتین و السیسی توافق کردند که سازمان های ذیربط شاخص های عملی برای ازسرگیری پروازها با شهرهای هورگادا و شرم الشیخ را تعیین می کنند.

پرواز میان شهرهای روسیه و مناطق توریستی مصر در نوامبر 2015 پس از سقوط هواپیمای مسافربری روسیه در آسمان شبه جزیره سینا به حالت تعلیق درآمد.

این هواپیمای متعلق به ناوگان هوایی روسیه حامل 224 مسافر و کادر پروازی از فرودگاه شرم الشیخ به مقصد روسیه برخاسته بود که در صحرای سینا سرنگون شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت انهدام آن را برعهده گرفت.

پروازهای منظم به قاهره در آوریل 2018 از سرگرفته شد اما همچنان مناطق توریستی مصر به روی پروازهای روسیه بسته بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق سران روسیه و مصر برای ازسرگیری پروازها

توافق سران روسیه و مصر برای ازسرگیری پروازها