مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-04-23ورزشي

لزوم حفاظت از اسب کاسپین به عنوان گنجینه ملی


تفاهم نامه همکاری دانشگاه یزد با انجمن حفاظت از اسب کاسپین به منظور توسعه فناوری بر اساس نیاز صنعت اسب امضا شد.

- ایسنا/یزد تفاهم نامه همکاری دانشگاه یزد با انجمن حفاظت از اسب کاسپین به منظور توسعه فناوری بر اساس نیاز صنعت اسب امضا شد.

محمد جواد دهقان مدیر عامل انجمن حفاظت از اسب کاسپین در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: تفاهم نامه همکاری دانشگاه یزد با انجمن حفاظت از اسب کاسپین به منظور بسترسازی اثربخش و تقویت ارتباط و همبستگی میان آموزش عالی و صنعت اسب کشور و همچنین توسعه فناوری براساس نیاز این صنعت، امضا شد.

وی افزود: این تفاهم نامه با هدف بهره برداری بهینه از ظرفیت های بالقوه و بالفعل و بهره گیری از استعدادها و توانمندی های علمی، پژوهشی، آموزشی و فناوری در راستای حفاظت از اسب کاسپین به عنوان گنجینه ملی و در راستای اجرای رسالت های اجتماعی دانشگاه در جامعه به امضا رسید.

دهقان ادامه داد: انجام پژوهش های کاربردی در کلیه حوزه های مرتبط با صنعت اسب از جمله مباحث تاریخ، فرهنگ و هنر، ورزش سوارکاری، ژنتیک و اصلاح نژاد، تولید مثل، مدیریت و حفاظت از نژادهای اصیل ایرانی به ویژه اسب کاسپین، تدوین و پیگیری پروپوزال ثبت اسب کاسپین در فهرست میراث طبیعی و میراث فرهنگی کشور و همچنین قرارگرفتن آن در فهرست میراث جهانی یونسکو و تلاش ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حفاظت از اسب کاسپین به عنوان گنجینه ملی

لزوم حفاظت از اسب کاسپین به عنوان گنجینه ملی